maandag 19 mei 2014

The beginning of.. A Memorable Experience


Bijschrift toevoegen

Al maanden ben ik bezig met de voorbereiden voor mijn stage (of eerder, met het regelen ván een stage), maar het is dan toch gelukt. Over 10 dagen precies zit ik in het vliegtuig om aan mijn grote avontuur/droom te beginnen, een half jaar wonen in Zuid-Afrika! It's gonna be A Memorable Experience!

Op deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen, maar wellicht ook nog wat, eerdere, avonturen met jullie delen. Dit zeg ik nu heel enthousiast typend in de zon, maar zodra blijkt dat dit voor mij niet werkt of dat ik het te druk heb met andere dingen, zal ik dat ook gewoon meedelen en gaat het feest niet door. Mijn avontuur moet immers wel míjn avontuur blijven, en het bloggen moet geen verplichting gaan worden.

Voor de lieve lezers die nog niet helemaal weten waar dit nou allemaal over gaat. Listen Carefully..



It all started a few months ago.. Voor mijn opleiding International Hotelmanagement aan de NHTV moet ik voor een half jaar een buitenlandse stage lopen. Dit kon in België, Spanje, Frankrijk, maar ook Australië, Thailand óf Zuid-Afrika. En laat ik op het laatste land nou verdomd verliefd geworden zijn een paar jaar terug. Mijn keuze was dus al snel gemaakt! Tot school mij vertelde dat je eerst voor de sóórt stage moest kijken en als laatste pas naar het land.
Bam, weg droom, wat nu? Wat wílde ik eigenlijk voor stage? Was het misschien toch beter om naar Spanje te gaan en Spaans te gaan leren? Of een Duty Management stage in België? Deze twijfel ontstond oktober/november, maar heeft gelukkig niet al te lang geduurd. Na een paar weekjes wikken en wegen besloot ik mijn hart te volgen. Die stage in Zuid-Afrika zou er komen, hoe dan ook.

Tafelberg 2009 © Rio Kok

Ik stuurde mijn top 3 van hotels naar het placement office. Westin Cape Town, Cape Grace en Radisson Blu. Placement office gunde mij, mijn nummer 1 plek; Westin Cape Town. Gelukkig dat ik was! Maar uiteraard was dit nog niet alles, het hotel moest mij ook nog accepteren en hier namen ze ruim de tijd voor. Zo'n anderhalve maand heb ik gewacht op antwoord, om vervolgens te horen te krijgen dat er een student van een andere hotelschool aangenomen moest worden. Helaas voor mij.. congrats voor de ander. Oké, zo simpel dacht ik er uiteraard niet over. Ik baalde enorm, maar liet het hier niet bij zitten.

Mijn nummer twee en drie van de lijst kon ik niet meer heen, hier waren al twee toppers voor aan het solliciteren (Oké, toen wist ik inderdaad nog niet dat het toppers waren, maar hé!). Toen kwam het Vineyard hotel voorbij, waar mijn CV en motivatiebrief heen zouden worden gestuurd. Samen met Fleur zou ik daar wellicht de boel onveilig gaan maken. Ook hier verstreek weer een geruime tijd voordat we verlost werden met een antwoord, wat goed nieuws was voor de één en slecht nieuws voor de ander. Fleur was aangenomen voor een F&B stage, en Chantal die voor Front Office had gekozen moest verder zoeken.

Weer schreef ik verschillende hotels aan, en wéér kreeg ik te horen dat ze al mensen hadden. Familie en vrienden vroegen aan me of het wellicht niet handig was een ander land te gaan overwegen.. Ik was immers al half Zuid-Afrika afgegaan voor een hotel.. Maar nee lieve mensen, nee.. Chantal, eigenwijs als altijd, wilde en zou naar Zuid-Afrika vertrekken in Mei/Juni/Juli.


Mijn laatste hoop werd NH The Lord Charles. Ook hier werd weer mijn CV heengestuurd met een motivatie brief en al snel kreeg ik antwoord. Ze wilden een skype gesprek, finally! Jullie snappen hoe blij ik was! Dinsdagochtend 9u zou ik klaar zitten. Mijn haar netjes, make-upje goed en een mooie jurk aan. I would kill this thing! Ondanks dat ik gewoon keihard als Braboër carnaval had gevierd de vier dagen ervoor.

NH The Lord Charles

And it worked out! 2 juni begin ik mijn stage in NH The Lord Charles, Somersest West. Een prachtig hotel, waar ik ontzettend veel zal leren in de rooms division.
This is it.. The beginning of a Memorable Experience.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten