zondag 27 juli 2014

Jaaa, I'm still alive!


Eindelijk weer een blog van mij! Zoals ik in het begin al heb gezegd, schrijf ik een blog als ik er zin in heb. En de eerste paar weken was dat redelijk vaak, maar toen begon werk en daarmee het echte leven hier.

Werken hier bevalt enorm goed. Collega's zijn erg aardig en het werk bij de receptie bevalt me prima. Toen ik alle basics een beetje onder de knie kreeg heb ik zelfs een extra goal voor mezelf gesteld, de meeste comfort fees binnen krijgen. Dit betekend dat ik zoveel mogelijk gasten probeer over te halen om te upgraden naar een superior room of een suite. Bij een superior room krijg ik één punt per nacht en bij de suites twee. Tot nu toe ga ik goed, dus ik ben benieuwd aan het einde van de maand!

Ik zal even wat van de meest interessante foto's selecteren van de afgelopen weken om jullie zo een béétje bij te brengen wat ik heb gedaan.


Uit verveling ging ik een stukje rijden een paar weken terug. Met dit uitzicht als resultaat! I like!

En ook de tafelberg heb ik natuurlijk regelmatig op de foto gezet vanaf het begin dat ik er kwam.

Deze foto is gemaakt in Canal Walk. Één van de grootste winkelcentra hier. En Damn het is inderdáád huge! Je kan de ene winkel in en aan de andere kant weer uit, om vervolgens weer in een nieuw gedeelte van het winkelcentrum uit te komen. Aardig gek! De foto is trouwens het foodcourt in Canal Walk. Ze hebben er zoals je ziet praktisch alles. Van KFC en Subway tot Steers en Spur de typische Afrikaanse Fastfood ketens.
Manon, één van mijn lieve studiegenootjes, woont in Bo-kaap. De wijk met die leuke gekleurde huisjes ja. Maar ook de wijk waar je 's ochtends om half 7 wakker geschreeuwd wordt door de Imam om te bidden, of door random schoten van het kleiduivenschieten.. (dat is wat Manon me wijs maakt in ieder geval.. ;))
En kijk wat je tegen kan komen als je een stukje rond gaat banjeren in Kaapstad? Heerlijke muffins met toppings, maar ook pindarotsen gemaakt in een muffinvorm! Hij staat niet op de foto, maar ooeeh die smaakten goed joh!

Al lopend kwamen we langs deze healthy shop tegen. Geen idee meer hoe hij heet of waar het zit.. Maar het was wel lekker en goed voor de vitamientjes die we hier allemaal wel kunnen gebruiken! Het is hier natuurlijk winter.. en dat klinkt allemaal prima.. winter in Afrika, maar het is gewoon koud! Zeker omdat er geen centrale verwarming is wat naar mijn mening het grootste verschil met thuis is. Het is hier dus constant rond de 12 graden en binnen voelt het zelfs nog wel kouder soms! Uiteraard is dat wel weer een goed excuus om wat mooie, warme kleding te kopen.. Dus zo erg vind ik het ook weer niet!

En daar is hij weer hoor.. Dit is het uitzicht vanaf Manon's balkon. Hoe jaloersmakend? Uitzicht over praktisch heel Kaapstad en de Tafelberg om het geheel af te maken! Pretty!

Dit was één van de eerste avonden dat we bíjna compleet waren. We vertrokken naar Mama Africa en hadden daar een prima avond! Dansen, muziek maken alles kan hier en niemand die raar op kijkt! (Oké, dat is niet waar.. sommige gasten gedroegen zich écht heel apart.. maar he!)

Eén keer in de week wil de moeder van mijn huisbazin haar auto gebruiken voor de boodschappen en wordt ik opgehaald van werk. Deze dag was ik vroeg en liep ik zelf vast richting de poort. Hoe mooi is dit? 

Mijn huisgenoot Andre heeft me meerdere keren meegesleept om me wat dingen van Somerset te laten zien. Waaronder dit uitzicht punt! Hoe gaaf! Alleen kan ik dit soort dingen niet doen, omdat dat te gevaarlijk is. Donker en in de middle of nowhere moet je gewoon niet alleen zijn.

Een zaterdagmiddag bij de Old Biscuit Mill. Een markt waar ze allerlei leuke tentjes, maar ook vooral heerlijk eten hebben! Zie hieronder..
Van een heerlijke verse pizza..
Tot een Brusselse Wafel!
Ook hebben ze hier paella, verse broodjes, heerlijke taarten en bitterballen! Dikke LIKE!
Diezelfde dag vertrokken we met z'n drieen naar de Tafelberg. Die dicht bleek.. Helaas! Maar ik kwam al steeds dichterbij! Toen ik 5 jaar terug in Kaapstad was, was de kabelbaan dicht en hadden we geen tijd om naar boven te lopen, dus kon ik de Tafelberg niet op. Dus één van de redenen om hierheen terug te gaan was uiteraard om dat nog eens te doen! Ik kwam steeds dichterbij!

Gekke selfies..
.. of bukken en in een bizzare houding op de foto staan omdat "je schaduw veroorzaakt in het gezicht van de anderen." Ja joh! haha

Oké, ik heb nog veel meer foto's van de afgelopen weken voor jullie, maar ik denk dat dit wel weer even genoeg is voor één post! Ik zal proberen de andere foto's deze week ook in een blog te laten zien, zodat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn avonturen!

Deze week ga ik ook verhuizen naar een ander huisje, zodat ik wat meer bij mensen van mijn leeftijd zit! Dus ik ben benieuwd hoe dat bevalt! Het is nog steeds in Somerset West/Strand, maar een prima plekje om vervolgens iets te gaan zoeken in Kaapstad!

Will keep you guys updated! 
Oja, jullie kunnen je aanmelden voor een mailinglijst (rechts boven, je e-mailadres invullen!), als ik weer eens een blog online zet, dan krijgen jullie als het goed is een mail! Zo hoef ik niet telkens een link op Facebook te plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten